Impel Synergies zabezpieczył hale przemysłowe przed następstwem silnych opadów gradu – tym samym chroniąc je przed zalaniem. Realizacja została wykonana w miejscowości Mysłowice Kosztowy dla firmy Logicor, która oferuje nowoczesne powierzchnie dla firm z sektora logistycznego i produkcyjnego.
Na przełomie czerwca i lipca silne opady gradu spowodowały u naszego klienta ogromne, wielomilionowe szkody. To największa szkoda w historii z jaką mieliśmy do czynienia.
Straty materialne w postaci uszkodzonych aut, membran dachowych oraz świetlików zmusiły najemców do relokacji linii produkcyjnych, towarów oraz działań w tymczasowo przygotowanych zadaszeniach. Wyłączenie czasowe funkcjonowania hal to milionowe straty dla klientów Logicora.
Uszkodzenia klap dymowych na dachach kilku hal to tylko część uszkodzeń. W ich rezultacie istniało ryzyko całkowitego zalania wnętrz parków technologicznych.
Szybka reakcja i plan działania
Nasz zespół był na miejscu już w momencie rozpoczęcia opadów deszczu. Działania na miejscu zaczęły się jeszcze na długo przed intensywnymi opadami gradu. Stała obecność na miejscu menadżera Zintegrowanej Obsługi Nieruchomości pozwoliła na natychmiastowe powołanie sztabu kryzysowego. Opracowano plan kryzysowy precyzujący dalsze działania naszych pracowników.
Po przejściu silnego gradu nadal utrzymywały się opady deszczu. Dzięki wstępnemu rozpoznaniu sytuacji okazało się, że należy szybko zabezpieczyć świetliki, które zostały przebite na wylot przez grad. Natychmiast przystąpiono do działania i zabezpieczono uszkodzone elementy, tym samym ograniczając dalsze zalanie powierzchni hal.
„Zintegrowana obsługa nieruchomości to przede wszystkim kompleksowa troska o bezpieczeństwo osób, majątku i biznesu naszego klienta”
– komentuje Norbert Nowacki, dyrektor operacyjny w Impel Synergies.
W halach, do których na skutek ulewy dostała się woda, wykonano prace porządkujące oraz przeprowadzono działania związane z mechanicznym usuwaniem wody oraz zabezpieczeniem sprzętu i towaru. Technicy wraz ze wsparciem sześciu dodatkowych osób aktywnie uczestniczyli w usuwaniu szkód. Zabezpieczyli majątek najemców, będąc w stałym kontakcie zarówno z zarządcą, najemcą i właścicielem hal. W akcję usuwania szkód jak i zabezpieczenia majątku było zaangażowanych około 20 osób.







Dzięki sprawnej współpracy zespołu zintegrowanej obsługi nieruchomości, ochrony i służb utrzymania czystości udało się na zminimalizować straty. Interwencja naszych specjalistów pozwoliła na zabezpieczenie przed dalszymi skutkami silnego gradu. Na wypadek kolejnych takich sytuacji codziennie przeprowadzane są kontrole świetlików, aż do momentu wymiany ich na nowe.