Zadania tych osób różnią się od siebie, aczkolwiek mocno przenikają. Asset Manager działa z ramienia właściciela od samego początku czyli zanim nieruchomość zostanie wybudowana, podejmuje w jego imieniu decyzje inwestycyjne omówione wcześniej w formie strategii. Jego zadania mają na celu osiągnięcie wysokiej stopy zwrotu z kapitału klienta, i obejmują między innymi optymalizację przychodów i kosztów, doradztwo inwestycyjne, renegocjacje umów. Property Manager jest prawą ręką właściciela, jednocześnie posiada jego pełnomocnictwo oraz odpowiedzialność za nieruchomość. To bardzo ważna funkcja w przedsiębiorstwie z ogromną ilością obowiązków. Property Manager realizuje zadania z zakresu finansów, prawa budowlanego, negocjacji umów z najemcami i ubezpieczycielami, zapobiegania i rozwiązywania problemów związanych z funkcjonowaniem całego obiektu a także optymalizacją procesów i ochroną środowiska. Wsparciem Property Managera jest opiekun nieruchomości, czyli Facility Manager. Przejmuje znaczną część jego obowiązków związanych z bezpieczeństwem, porządkiem i stanem technicznym budynku, można powiedzieć, iż jest odpowiedzialny za komfort użytkowników oraz utrzymanie wartości obiektu. Dzięki niemu Property Manager może skupić się na pozostałych zadaniach: najemcach, umowach, finansach i „gaszeniu pożarów”. Może także liczyć na bardzo szybki dostęp do usług dodatkowych i specjalistycznych. W przypadkach nagłych bądź niestandardowych usługodawca może zapewnić przyjazd mobilnych ekip i rozliczyć usługę po jej wykonaniu. Usterka zostaje usunięta bez zbędnej zwłoki i wszyscy są zadowoleni. Wartym podkreślenia jest fakt, że Facility Manager oraz Property Manager nie są dla siebie konkurencją, lecz wsparciem. Na rynku jest miejsce dla obu tych funkcji, a współpraca między nimi zapewnia efektywne zarządzanie nieruchomością i udogodnieniami.